Časté dotazy

1. Obecné

Odkud je možné objednat si svoz?

Svoz prádla a oděvů si můžete objednat na celém území města Brna.

Pravidelné služby pro firemní klientelu je možné si objednat i v jiných městech a obcích — www.arbela.cz.

Kdy je možné objednat si svoz zakázky?

Svozy oděvů a prádla je možné si objednat mezi 08:00-20:00, vždy v dvouhodinových časových intervalech.

Co všechno je možné nechat vyčistit?

Čistíme téměř vše – od obleků, kabátů, péřových bund přes pracovní oděvy, ložní prádlo až po svatební šaty nebo spacáky, potahy na matraci a další zboží.

Specialitou jsou potom služby mokrého strojového čištění koberců, služeb čistírny peří (čištění a přešití péřových přikrývek a polštářů), drobných oprav oděvů, kulmování zavinovaček nebo vypínání deček.

Jaké jsou dodací lhůty?

Většinu oděvů a prádla Vám zpracujeme do 3 pracovních dnů, vybrané služby jako čištění kožených oděvů, čištění koberců nebo čistírna peří mají potom dodací lhůtu až 14 dní.

Výjimečně se může doba vyčištění prodloužit – o změně dodací lhůty budete samozřejmě předem informováni.

Jak a kdy probíhá platba za službu?

Platba probíhá vždy při doručení vyčištěného zboží, a to buď v hotovosti nebo platební kartou.

Minimální počet kusů oděvů, platba za dopravu?

Službu si můžete objednat pro libovolné množství oděvů nebo prádla, minimální množství neexistuje.

Jak předávat oděvy nebo prádlo k čištění?

Zakázku k čištění prosím předávejte bez ramínek a obalů. Zkontrolujte, zda jste něco nezapomněli v kapsách. Oděvy nemusíte dávat do žádných obalů, náš řidič Vám přiveze čistý pytel na znečištěné oděvy nebo prádlo.

Při převzetí oděvů k čištění Vám pan řidič předá potvrzení o přijetí zakázky do čistírny.

V čem se vyčištěné oděvy nebo prádlo vrátí?

Vyčištěné oděvy Vám přivezeme na drátěném ramínku zabalené v mikrotenové fólii. Prádlo obdržíte poskládané do komínku a zabalené do fólie. Přikrývky, bytový textil nebo koberce pak dorazí v balíčku opět zabaleném v mikrotenové fólii.

Po obdržení platby v hotovosti nebo po platbě na terminálu Vám řidič s oděvy předá daňový doklad o zaplacení.

2. Doprava a dodací lhůty

Proč je interval pro vyzvednutí a doručení 2 hodiny?

Vzhledem k intenzitě dopravy a dalším faktorům nejsme schopni garantovat doručení v kratším časovém intervalu.

Můžu změnit datum / čas doručení zakázky?

Ano, 24 hodin před doručením můžete změnit jak datum, tak čas doručení zakázky. Změnu můžete provést emailem na info@arbela.cz nebo telefonicky na 543 215 546.

Chci k zakázce přidat další kusy? Mám zadat novou objednávku?

Ne, novou objednávku nezadávejte. Kusy přidejte k původně objednané zakázce. Přidané kusy se připíší na předávací protokol.

Máte i kamenné provozovny?

Ano, v Brně máme 3 kamenné provozovny. Na každé z nich nabízíme čištění oděvů, služby prádelny, laundromatu (samoobslužné prádelny), oprav oděvů, čištění koberců a služeb čistírny peří.

V Hodoníně provozujeme průmyslovou prádelnu specializovanou na údržbu pracovních oděvů a ložního prádla pro firemní zákazníky.

Dále nabízíme naše služby prostřednictvím cca 150 sběrných míst po Jihomoravském kraji a kraji Vysočina. Naše sběrná místa naleznete také v částech Zlínského, Pardubického a Jihočeského kraje.

Můžu si zakázku vyzvednout osobně?

Ano, zakázku si můžete vyzvednout i osobně na některé z našich brněnských provozoven. O zrušení doručení nás však musíte informovat minimálně 24 hodin před plánovaným doručením a to emailem na info@arbela.cz nebo telefonicky na 543 215 546.

Proč není možné vyzvednutí a doručení ve stejný den?

Věříme, že je důležité mít na kvalitní službu určitý čas. Nejsme rychločistírnou a upřímně jsme přesvědčeni, že kvalitní služba obsahující posouzení, detáš, čištění, sušení, žehlení, tvarování a balení zakázky se nedá stihnout za 90 minut.

3. Čištění

Jakým způsobem čistíte zakázky?

Oděvy ošetřujeme dle materiálového složení, typu skvrn, symbolů údržby výrobce a našeho odborného uvážení buď chemickým čištěním, čištěním ve vodní lázni nebo tzv. ‚mokrým čištěním‘. Před jakýmkoliv z těchto technologických postupů čištění probíhá tzv. detáš (aplikace speciálních čistících látek přímo na skvrnu, případně na exponovaná místa).

Oděvy čistíme již více než 20 let a jsme největší čistírnou oděvů na Moravě.

Ložní a rovné prádlo je čištěno ve vodní lázni, sušeno a mandlováno.

Koberce čistíme jedinou technologií mokrého strojového čištění v ČR. Koberce se čistí v 5 nejmodernějších čistících strojích – vyklepání prachu, máchání s činidly, kotoučové čištění s pěnou a detergenty, odstředění a sušení, finišing (vysátí a načesání vlasu koberce).

Čištění péřových přikrývek a polštářů je proces, při kterém se zakázka rozpáře, peří se vyčistí parou a ušije se přikrývka, respektive polštář z nové sypkoviny.

Vyčistíte všechny skvrny?

Snažíme se vyčistit a odstranit veškeré skvrny, nicméně existují typy skvrn a znečištění, které odstranit nelze (např. laky na nehty, montážní pěna, některé potraviny atd.)

Negarantujeme vyčištění všech skvrn, ale uděláme pro to maximum.

Jaké používáte čistící prostředky, detergenty?

Pokud je oděv chemicky čištěn (dry cleaning), používá se po detáši pouze čistící médium perchlorethylene. Při profesionálním čištění ve vodní lázni (praní) využíváme čistící detergenty belgické společnosti Christeyns. Vhodné detergenty jsou do pracích strojů dávkovány počítačem v průběhu pracího procesu.

Je součástí služby i žehlení?

Ano, samozřejmě. Součástí služby čistírny oděvů je vždy i ruční žehlení případně žehlení na napařovacích + tvarovacích pannách.

Ložní prádlo, ubrusy nebo utěrky jsou po vyprání žehleny na profesionálních mandlech.

Nabízíte služby navíc, impregnaci nebo apretaci?

Ano, můžete si objednat dodatkové služby impregnace nebo apretace.

Impregnace probíhá přidáním speciálního prostředku do posledního máchání procesu čištění ve vodě. Tento prostředek vytvoří na povrchu tkaniny neviditelný film, který odpuzuje vodu. Impregnace je vhodná zejména pro lyžařské a sportovní bundy nebo oteplené kalhoty.

Impregnovat se dají pouze oděvy, které mají na symbolech údržby povolené praní

Apretace probíhá aplikací speciálního prostředku, který se ve formě aerosolu nanáší na oděv a zafixuje se žehličkou. Vytvoří se ochranný film, který brání znečištění a oděv se méně mačká. Apretace je vhodná zejména pro obleky, šaty, baloňáky nebo sukně.

Apretovat lze pouze oděvy, které mají na symbolech údržby povolené žehlení

Jsou nějaká rizika čištění, špatná kombinace textilních materiálů?

U drtivé většiny oděvů při čištění není žádný problém. Pokud máme pochybnosti o bezrizikovém zpracování, případně se nám nezdá vhodná kombinace materiálů, kontaktujeme Vás a na rizika konkrétního procesu čištění Vás předem upozorníme.

4. Platba

Kdy probíhá platba za službu?

Platba probíhá vždy při doručení vyčištěného zboží, a to buď v hotovosti nebo platební kartou.

Jsou nějaké další možnosti platby, platba na fakturu?

Platba na fakturu je možná v případě pravidelných opakujících se služeb. Kontaktujte nás na info@arbela.cz nebo telefonicky na 543 215 546.

5. Ostatní

Je možné objednat pravidelné služby?

Ano, samozřejmě. Můžeme k Vám zajíždět pravidelně v konkrétní dny v týdnu, a to 1x za 14 dní, každý týden nebo i vícekrát týdně.

Mám hotel, penzion, restauraci, ordinaci, lékárnu, autoservis nebo výrobní firmu a potřebuji pravidelně prát ložní prádlo, ubrusy nebo pracovní oděvy. Je to možné?

Staráme se o prádlo a pracovní oděvy stovkám firemních zákazníků. Kontaktujte nás pro individuální nabídku na emailu emailem na info@arbela.cz nebo telefonicky na 543 215 546.

Jaké jsou možnosti značení a třídění pro firemní zákazníky?

Firemním zákazníkům nabízíme pokročilé možnosti značení a třídění pracovních oděvů. Každý oděv trvale označíme štítkem se jménem a číslem zaměstnance. Pracovní oděvy je pak možné třídit dle zaměstnanců – každý zaměstnanec má svůj vlastní balíček oděvů a prádla.

Jak postupovat při reklamaci?

Pokud Vám na oděvu zůstala skvrnka, nejste spokojeni s kvalitou čištění nebo máte jakýkoliv jiný problém kontaktujte nás na emailem na info@arbela.cz nebo telefonicky na 543 215 546.